Predstavljamo nove propise

Pružamo vam jasne i jednostavne informacije o potrošnji goriva vaših vozila.

Naša rješenja


Pružamo vam pametna rješenja za još veću uštedu.

S markom Dacia na raspolaganju vam je najbolja tehnologija koju koristi Grupa Renault.

ZMANJŠANJE PORABE GORIVA IN EMISIJ
Smanjite potrošnju goriva i emisije štetnih tvari
Pouzdana i učinkovita rješenja

Marka Dacia posvećena je kupovini i korištenju novog vozila po posebno pristupačnim uvjetima. Nudimo privlačna i visokokvalitetna vozila s pouzdanim i učinkovitim rješenjima. Naša su vozila opremljena tehnologijama koje se upotrebljavaju u cijeloj Grupi Renault te se stoga u naporima za smanjenjem potrošnje goriva i emisija štetnih tvari oslanjamo na stručnost Grupe.

U tvrtki Dacia pomažemo vam da se aktivno i jednostavno uključite u smanjivanju troškova korištenja vašeg vozila. Stoga vam, uz postizanje optimalne upotrebe vašeg vozila, nudimo paletu rješenja i tehnologija za smanjenje potrošnje goriva i emisija CO2 prije, tijekom i nakon vožnje.

Propisi se mijenjaju, a mi sudjelujemo u tim promjenama. Započinjemo uvođenjem novog ujednačenog postupka za ispitivanje osobnih i lakih gospodarskih vozila diljem svijeta (WLTP). Ovaj novi protokol potrošačima omogućuje pristup preciznijim podacima o potrošnji goriva i emisiji štetnih tvari na temelju svakodnevnog korištenja vozila.
TEHNOLOGIJE ZA ZMANJŠANJE PORABE GORIVA
Tehnologije za smanjenje potrošnje
  • Značajke u vozilu poput pokazatelja promjene brzine, gumba za način eko-vožnje, mogućnosti primanja pregleda vožnje s eko-rezultatom* te, zahvaljujući eko-savjetima*, savjeta za eko-vožnju u stvarnom vremenu za optimalnu potrošnju goriva.
  • Sustav Stop and Start za smanjenje potrošnje goriva kada vozilo nije pokrenuto.


*Samo na Dusteru.
MOTORJI LPG
LPG motori
Dacia nudi i LPG motore.

Odabirom ovog rješenja birate sigurnu i dokazanu tehnologiju ekonomičniju od dizela. LPG je derivat prerađene nafte i prirodnog plina.

Čuva se u tekućem obliku u spremniku za gorivo, a zatim se pretvara u plinovito stanje pa izgara u motoru.

Stoga vozila s LPG motorima pružaju jednostavnu alternativu koja je jeftinija od benzina. LPG je i više ekološko gorivo, s 10% manje emisija CO2 od benzinskog vozila i vrlo ograničenim emisijama štetnih tvari (primjerice sitnih čestica). Kao takav, LPG predstavlja čisto rješenje za vožnju u gradskom okruženju.

Razumijevanje promjena propisa:
WLTP I RDE

WLTP i RDE
Primjena protokola WLTP stupila je na snagu 1. rujna 2017. i postupno će zamijeniti protokol NEDC (Novi europski vozni ciklus). Uz ovaj novi protokol postoji i drugi protokol: RDE (Stvarne emisije tijekom vožnje). Ovi protokoli omogućuju pristup rezultatima potrošnje goriva i emisija na temelju stvarne svakodnevne upotrebe vozila.
Što je certifikacijski protokol?
Certifikacijski protokol
Certifikacijski protokol predstavlja niz obveznih ispitivanja kojima se potvrđuje regulatorna sukladnost svih novih vozila na tržištu. Cilj je utvrditi jesu li sva vozila sukladna s propisima o emisijama štetnih tvari, poznatijim pod nazivom standardi za emisije štetnih tvari. Trenutno je na snazi standard Euro 6. Ispitivanja u laboratorijima provode neovisna tijela (primjerice, u Francuskoj je to UTAC).

Ispitivanja se temelje na standardiziranim voznim ciklusima (duljina i brzina vožnje, oprema, temperatura, itd.) i mjere štetne tvari, emisije CO2 i potrošnju goriva za vozila koja imaju motor s izgaranjem. Ta vam mjerenja omogućuju usporedbu performansi modela različitih proizvođača. Ti se podaci trenutno objavljuju u brošurama i na web-stranicama proizvođača.
Od NEDC-a do WLTP-a
Od NEDC-a do WLTP-a
Prije rujna 2017. na snazi je bio certifikacijski protokol NEDC, čije je laboratorijsko ispitivanje od 1990-ih predstavljalo referentni standard. Taj je protokol zastario zbog razvoja automobilske industrije. Protokol WLTP postepeno je zamijenio NEDC.
U čemu je razlika između ovih protokola? Vozni ciklus WLTP dulji je i precizniji od NEDC-a. Brzine ispitivanja su veće, temperaturni raspon širi, a u obzir se uzima sva oprema vozila (vidjeti u nastavku). Ukratko, ova poboljšanja daju rezultate koji su puno bliži vašim doživljajima tijekom svakodnevnih vožnji.
Usporedba NEDC-a i WLTP-a NEDC
Značajke
  • Duljina ciklusa (min): 20 
  • Udaljenost (km): 11 
  • Prosječna brzina (km/h): 34 
  • Najveća brzina (km/h): 120 
  • % vremena na mjestu: 24


Rezultati: 
 Rezultati ispitivanja daleko su od podatka o stvarnoj upotrebi. Jedan rezultat po modelu/motoru/mjenjaču.
Usporedba NEDC-a i WLTP-a WLTP
Značajke
  • Duljina ciklusa (min): 30 
  • Udaljenost (km): 23 
  • Prosječna brzina (km/h): 47 
  • Najveća brzina (km/h): 131 
  • % vremena na mjestu: 13


Rezultati: 
Rezultati testiranja bliži su podacima o stvarnoj upotrebi. Najmanji i najveći rezultat za svaki model/motor/mjenjač.
Budući da su uvjeti ispitivanja bliži uvjetima stvarne upotrebe, oni mogu prikazivati veću potrošnju goriva i emisija u usporedbi s podacima u brošuri. No to ne utječe na stvarnu dnevnu potrošnju. Radi se jednostavno o točnijem prikazu potrošnje goriva i emisija za koje se prema WLTP-u posebno uzima u obzir vrsta vozila, kao i odabrana oprema i opcije. Ovo će se mjerenje ispitati na temelju raspona rezultata zabilježenih tijekom ispitivanja. Za model vozila ispitivat će se nekoliko vrijednosti na temelju opreme i opcija vozila, što nije slučaj s jedinstvenim rezultatom po modelu vozila prema protokolu NEDC.
Stvarne emisije tijekom vožnje (rde)
Stvarne emisije tijekom vožnje (rde)
Iako su uvjeti ciklusa WLTP ispitivanja stroži od uvjeta NEDC protokola, oni i dalje u obzir ne uzimaju sve parametre stvarne upotrebe vozila, za što se koriste ispitivanja stvarnih emisija tijekom vožnje (RDE). Ovo se ispitivanje vrši na cesti u stvarnim uvjetima vožnje i dopunjuje certifikacijski protokol WLTP utvrđivanjem stvarnih razina emisije štetnih tvari iz vozila.

Grupa Renault potrošačima je već počela dostavljati rezultate RDE ispitivanja emisija štetnih tvari za nova vozila registrirana nakon svibnja 2016. 
Vremenski okvir
Od 2017. do 2019.
Od rujna 2017. do rujna 2018. sva nova vozila na tržištu (novi model/motor) moraju biti u skladu s certifikacijskim protokolom WLTP.
Od rujna 2018. sva nova vozila koja se prodaju kod koncesionara moraju biti u skladu s certifikacijskim protokolom WLTP.

Kako bi se pojednostavio postupak prilagodbe za potrošače, regulatorna tijela su od svih proizvođača automobila zatražila da od rujna 2017. do kraja 2018. godine navode isključivo NEDC rezultate. Shodno tome, rezultati svih vozila sukladnih certifikacijskom protokolu WLTP moraju se pretvoriti u istovjetne NEDC rezultate do početka 2019. godine.

Počevši od siječnja 2019. godine, objavljivat će se samo vrijednosti prema WLTP-u.
Do siječnja 2020. godine
Usporedno s implementacijom certifikacijskog protokola WLTP, standard za emisije s kojim vozila moraju biti sukladna postepeno će se mijenjati kako bi se smanjio utjecaj vozila na okoliš. To će u konačnici dovesti do ukidanja standarda Euro 6D u siječnju 2020.

KAJ TO POMENI ZA VAS?
Što to znači za vas?
Važno je znati da bez obzira na to koji se certifikacijski protokol koristi, to ne utječe na performanse vozila i stvarnu potrošnju goriva.

Podaci o razinama emisija CO2 i potrošnji goriva koje objavljuju proizvođači automobila postepeno će se povećavati jer novi protokol WLTP pruža točnije podatke o svakodnevnom korištenju vozila.

Jednostavnim rječnikom, WLTP je točniji od NEDC-a, ali to ne mijenja stvarne performanse ili potrošnju.
NAŠE ZAVEZE
Za što se zalažemo
Pružamo vam jasne i jednostavne informacije o potrošnji goriva vaših vozila.

Transparentnost i jednostavnost oduvijek su bila glavna načela marke Dacia.

Početkom siječnja 2018. Dacia je na tržište isporučila prva vozila certificirana novim postupkom. A početkom rujna 2018. sva nova vozila Dacia koja su se prodavala u mreži koncesionara imala su certifikat WLTP.