Najjednostavnije zamisli često su i najbolje. Kako bi lakše odolijevali ogrebotinama u svakodnevnoj vožnji, novi Dacia Sandero Stepway i novi Dacia Duster sada su opremljeni posebnom zaštitom podvozja za čiju je dugotrajnost zaslužna tehnika bojenja u masi. Sanam, direktorica Dacijina odjela za dizajn boja i ukrasnih elemenata, otkrila nam je malo više o privlačnosti, ekonomičnosti i ekološkoj isplativosti ove proizvodne tehnike.

Za početak – nekoliko riječi o zaštiti podvozja! Zaštita podvozja zapravo je komad plastike koji se ugrađuje ispod prednjeg i stražnjeg odbojnika kako bi se podvozje zaštitilo od svakodnevnog trošenja. No, ovaj element ima i estetsku funkciju. Zahvaljujući njemu, odbojnik djeluje privlačnije. Kreativna i predana neprestanom istraživanju svega onog što vozilo čini esencijalnim, Dacia je osmislila nov način izrade zaštite podvozja od plastike obojene u masi.

"Obojena zaštita podvozja s vremenom mijenja svoj izgled, a tehnikom bojenja u masi osiguravamo joj dugotrajnost." - Sanam, direktorica Dacijina odjela za dizajn boja i ukrasnih elemenata

Najbolji omjer cijene i kvalitete uz jednako privlačan izgled

Sanam, 31, direktorica Dacijina odjela za dizajn boja i ukrasnih elemenata, objašnjava sve što trebamo znati o Dacijinoj zaštiti podvozja: "Posebnim dizajnom zaštite podvozja na novom Sanderu Stepwayu i novom Dusteru željeli smo ponuditi pametna i jednostavna rješenja s najboljim omjerom cijene i kvalitete, ali i zadržati privlačan izgled! Da bismo to postigli, razvili smo učinkovite i ekološki osviještene proizvodne postupke."


Tradicionalni postupak izrade zaštite podvozja sastoji se od dva koraka. Plastični materijal odnosno polipropilen ubrizgava se u kalup kako bi se oblikovao. Nakon toga se boji ili oblaže komadom slobodno oblikovane kovine (primjerice kromom) kako bi poprimio konačan izgled.

Boja koja ne blijedi

Međutim, Dacia se odlučila za alternativnu metodu izrade. Novi Dacia Sandero Stepway i novi Dacia Duster sada se mogu pohvaliti zaštitom podvozja koja je prethodno obojena u masi! To znači da je plastični materijal od kojeg se izrađuje zaštita podvozja obojen prije oblikovanja! Za razliku od tradicionalno obojenih zaštita podvozja, njegova se boja nikada ne mijenja.
                            
Sanam dodaje: "Čak i ako pri bojenju vanjskog dijela (kao što je zaštita podvozja) koristite visoko otporne boje, treba imati na umu da će udarci i ogrebotine koje nastanu pri svakodnevnoj vožnji s vremenom izmijeniti izgled boje ili je potpuno uništiti. Tehnikom bojenja tih dijelova u masi postižemo dugotrajnost boje.”


Eventualni udarci i ogrebotine na zaštiti podvozja svakako će ostaviti trag, no taj će trag biti praktički nevidljiv jer neće doći do oštećenja boje

Jednostavna, veličanstvena i učinkovita metoda

Kada govorimo o proizvodnim postupcima, jednostavnost je često ključ uspjeha. To dokazuje i zaštita podvozja koja se, za razliku od tradicionalne izrade koja uključuje najmanje dva koraka (bojenje, integracija različitih dijelova...), izrađuje u jednom koraku – ubrizgavanjem plastike. Takva metoda izrade znači i niže proizvodne troškove koji pogoduju krajnjem kupcu, dok sam postupak proizvodnje postaje ekološki prihvatljiviji.


Kada je riječ o okolišu, zaštita podvozja obojena tehnikom bojenja u masi nudi mnogo više. Sanam dodaje: "Dijelovi izrađeni od jednog materijala, u ovom slučaju plastike, veoma su pogodni za recikliranje. Posebice usporedite li ih sa zaštitama koje su kombinirane s kromom ili nekim drugim materijalima, što donekle otežava postupak recikliranja. To je tema kojoj su Dacijini dizajneri danas posebno posvećeni".

Kružno gospodarstvo kao temeljni pristup

Kružno gospodarstvo jedan je od stupova na kojima počiva Dacijina proizvodnja. "Zaštita podvozja obojena tehnikom bojenja u masi savršen je primjer onoga što kao marka želimo postići: stvoriti vrijednost za kupca i dizajnirati vozila jednostavnim, učinkovitim, isplativim i naprednim proizvodnim postupcima, poštujući pritom načela kružnog gospodarstva i recikliranja – danas ključnih točaka u proizvodnji marke Dacia i Grupe Renault."


U tom nam smislu konceptno vozilo Bigster Concept pokazuje kako će izgledati budućnost marke Dacia. Sanam ne krije uzbuđenje: "Pred nama je vrlo uzbudljiva budućnost. Ostat ćemo vjerni jednostavnom dizajnu, ali i učiniti svoje modele još robusnijima i prikladnijima za terensku vožnju. To znači i da ćemo pažljivo promisliti o tome kako upotrebljavamo materijale od kojih su sačinjeni naši modeli. Mnogo smo razmišljali o plastici i smatramo da ćemo korištenjem reciklirane plastike i plastike koja se može reciklirati osnažiti strategiju koju smo predstavili kroz konceptni automobil Bigster, ali i stvoriti modele koji ne gube na svježini i koji nude još bolji omjer cijene i kvalitete."